Op donderdag avond 3 mei 2018 tussen 20.00 uur en 02.00 uur zal onderhoud plaatsvinden op het netwerk in Gyrocenter. We zullen tijdens dit onderhoud nieuwe switches in gebruik nemen en het VLAN transport over de glasvezel ring verplaatsen en herinrichten.

Met het onderhoud voegen wij extra capaciteit toe om aansluitingen te realiseren voor het nieuwe virtualisatie platform wat toegevoegd wordt in Gyrocenter aan onze cloud dienstverlening. Met dit nieuwe platform kunnen wij de sterke groei in cloud capaciteit continueren en tevens voorzien in 10Gbit+ tot in de virtuele server.

Het aanpassen van het VLAN transport over de glasvezel ring zal per VLAN een korte onderbreking met zich meebrengen. Ook de communicatie tussen de routers in de datacenters ondervindt hierdoor korte tijd hinder. Netwerk verkeer zal automatisch geherrouteerd worden maar hierbij kan packetloss optreden.

De onderbreking voor de routering is gepland tussen 0.00 uur en 01.00 uur en zal +/- 5 minuten zijn.
De overige VLANs zullen hieraan voorafgaand tussen 23.00 uur en 0.00 uur worden verplaatst en een onderbreking geven van +/- 5 minuten per virtueel netwerk.

 

One Thought on “Netwerk onderhoud Gyrocenter

  1. avatar Trans-iX B.V. on 4 May 2018 at 01:42 said:

    Het onderhoud is om 01.30 uur succesvol afgerond.
    Om 23.45 uur is het eerste VLAN verplaatst en trad een onderbreking op in het gehele netwerk in Gyrocenter en mogelijk de andere datacenters. Door de changes terug te draaien is het netwerk om 23.55 uur hersteld en is gestart met de analyse wat er niet goed gegaan was.
    Uiteindelijk is achterhaald dat alle VLANs in eens verplaatst moeten worden omdat een tussen situatie conflicten geeft.
    Om 01.00 uur zijn alle VLANs in eens verplaatst en was de onderbreking 1 minuut.

    Om 01.10 uur is geconstateerd dat alles hersteld was op router connectiviteit naar Interxion na. Deze connectiviteit is om 01.20 hersteld en heeft een downtime gehad hierdoor van 15 minuten.

    Het onderhoud, hoewel zorgvuldig voorbereid, verliep niet geheel zoals gepland waarvoor onze excuses voor de eventuele overlast.
    Wel kunnen we melden dat het onderhoud succesvol is afgerond nu, er is geen nieuw onderhoud nodig en het netwerk is nu gereed voor de capaciteitsuitbreiding voor het nieuwe cloud platform en de nieuwe routers.

    Mocht u nog vragen hebben over het onderhoud kunt u contact opnemen met uw technisch accountmanager.

Post Navigation