Om 9.33 uur deze ochtend is een router storing opgetreden op de NorthC edge router.

Om 9.40 uur na ingrijpen door onze netwerk engineers is de situatie hersteld.

Gedurende deze periode zijn er problemen gezien voor onze klanten in NorthC Amsterdam.
Andere locaties, en klanten op de IaaS platformen hebben hier niet of nauwelijks hinder van ondervonden.

De oorzaak is nog in onderzoek maar eerste analyses wijzen erop dat we tegen een issue aanlopen in de routing stack in combinatie met RPKI filtering.
De filtering is al sinds begin 2022 actief en werkt naar behoren maar heeft nu voor de 2e keer in de afgelopen tijd voor problemen gezocht waardoor problemen optreden.

We hebben daarom besloten om, tot er een definitieve fix is uitgebracht, de RPKI filtering tijdelijk uit te schakelen.
De afgelopen tijd zijn wij gestart met een migratie traject om de huidige routers te vervangen door nieuwe Juniper MX204 routers in de hoofd locaties, waaronder NorthC Amsterdam. Dit project krijgt een hogere urgentie zodat na deze migratie RPKI filtering weer geactiveerd kan worden.

Mocht u nog vragen hebben over deze storing horen wij dat graag, en kunt u contact opnemen via de Servicedesk, of met uw Service Manager.

Comments are closed.

Post Navigation