Donderdag, 7 maart, tussen 22.00 uur en 0.00 uur zullen samen met Dell de Compellent storage platformen worden voorzien van nieuwe software. Hiermee voegen we weer nieuwe groei mogelijkheden en hogere performance toe aan de storage.
Deze storage is in gebruik voor alle cloud platformen op de hoofd locatie voor Linux en Windows virtuele servers.

Onze engineers hebben samen met Dell uitgebreide testen uitgevoerd ter voorbereiding en de upgrade kan zonder downtime uitgevoerd worden. We verwachten daarom ook geen impact voor de virtuele servers.

Mocht u vragen hebben of na het onderhoud problemen ervaren dan kunt u contact opnemen met de servicedesk of uw 24×7 contactpersoon.

Zojuist is 1 van de connecties met onze transit provider WD6.net uitgevallen.
We wachten nog op informatie wat er is gebeurd en voor hoelang de onderbreking is.

De connecties zijn automatisch overgeschakeld op de backup connectie met WD6.net en naar onze andere transit leveranciers.
Gebruikers die vanaf NL-IX aangesloten partijen komen hebben geen hinder ondervonden, vooral internationale verbindingen zullen kort packetloss hebben ondervonden.

Om 9.15 uur is packetloss opgetreden op verbindingen via de NL-IX internet exchange en de Open Peering connecties.
We hebben nog geen melding ontvangen van problemen bij NL-IX en zien geen problemen met de andere connecties.

Om 9.50 uur hebben wij daarom alle NL-IX peering connecties uitgeschakeld in afwachting van verder onderzoek.
Het netwerk verkeer is automatisch omgeschakeld naar de andere leveranciers en de monitoring laat zien dat de packetloss hiermee is opgelost.

Mocht u nog problemen ervaren, of meer informatie willen ontvangen, kunt u contact opnemen met de 24×7 storingsengineer.

Om 18.00 uur hebben wij geconstateerd dat er packetloss optreed naar het netwerk van Trans-iX vanaf diverse providers, o.a. Ziggo.

Na snel onderzoek hebben we kunnen nagaan dat de packetloss extern optreed tussen de providers en het Trans-iX netwerk.

Om 18.10 uur is de storing hersteld en is er geen packetloss meer zichtbaar.

 

Nader onderzoek heeft een vermoedelijke oorzaak gevonden in de statistieken van de AMS-IX internet exchange. Locatie Interxion Science Park (Vancis) laat een behoorlijke dip in het verkeer zien voor korte periode. Op dit moment wachten wij nog op bevestiging van AMS-IX en onze transit providers.

De monitoring systemen van Trans-iX laten zien dat in ieder geval connectiviteit met de volgende netwerken getroffen is door de onderbreking:

  • A2B Internet
  • TransIP
  • Ziggo

Niet getroffen zijn in ieder geval:

  • KPN
  • RoutIT
  • Tele2
  • Telfort

Mocht u nog problemen ervaren met de connectiviteit kunt u contact opnemen met de 24×7 service engineer.