Om +/- 19.00 uur werd het netwerk van Trans-IX en aangesloten klanten volledig onbereikbaar.
Er is direct contact opgenomen met de leveranciers van peering en transit en daar werden geen problemen gevonden met de verbindingen.
Na remote troubleshooting is om 19.30 uur een engineer naar het datacentrum gegaan en om 20.00 uur werd ter plaatsen gestart met het traceren van de problemen.

De uplinks naar de providers waren door nog onbekende reden in blocking gezet. Dit is snel hersteld waarna de netwerken weer gedeeltelijk bereikbaar werden.
Om 20.30 uur werd duidelijk dat er timeouts op het netwerk bleven optreden. De oorzaak was een overbelasting van de beide routers die daardoor connecties en routes gedropt hebben.

Om 21.30 uur is de laatste storing met de routers opgelost en werden alle verbindingen volledig hersteld.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Wij zullen dit verder uitzoeken en daar over rapporteren via deze website.
Naar aanleiding van het rapport zullen wij maatregelen nemen om herhaling hiervan te voorkomen en over de implementatie van deze maatregelen zullen wij ook op deze website meer informatie verstrekken.

2 Thoughts on “Netwerk storing

  1. De spanningtree problemen zijn opgelost, en maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen.

  2. Momenteel ervaren we packetloss op het netwerk door spanningtree problemen via een klant netwerk. We werken aan een oplossing.

Post Navigation